Mechanizm integracji CTI w rozwiązaniach firmy TRX wymaga dwóch logicznych połączeń rejestratora z nagrywanym systemem telekomunikacyjnym. W przypadku central OpenScape 4000 (HiPath 4000) połączenie sterujące realizowane jest w oparciu o protokół CSTA (Computer-Supported Telecommunications Applications) oraz środowisko sieci LAN/WAN, natomiast połączenie akustyczne może być zrealizowane za pomocą:
W zależności od wersji oprogramowania nagrywanego systemu może wystąpić konieczność zastosowania platformy pośredniczącej CAP (Common Application Platform), której zadanie polega na tłumaczeniu komunikatów centrali do formatu CSTA.
Zastosowanie to wymaga posiadania odpowiedniej liczby licencji CAP-A (CAP Advanced).
Integracja aktywna wymaga doposażenia centrali OpenScape 4000 (HiPath 4000) w dodatkowe karty DIUN2 lub DIUT2. Jedna karta tego typu zawiera 2 trakty cyfrowe PCM32 (60 kanałów) i umożliwia jednoczesne nagrywanie do 30 rozmów. Cechą charakterystyczną systemu firmy Unify jest wykorzystywanie dwóch szczelin akustycznych traktu do rejestracji jednej rozmowy.
Wynika to z faktu, że dla strumieni głosowych słuchawki oraz mikrofonu alokowane są oddzielne kanały PCM. Rejestrator KSRC nagrywa oba kierunki rozmowy na jednym kanale. Jest to możliwe dzięki odbieraniu a nastepnie sumowaniu sygnałów z obu traktów PCM32. W tym celu rejestrator musi być wyposażony w kartę PRI z dwoma wejściami aktywnymi.
W przypadku konieczności jednoczesnego nagrywania powyżej 30 rozmów należy odpowiednio zwielokrotnić liczbę kart PCM32 po stronie centrali OpemScape 4000 oraz liczbę kart PRI (z dwoma wejściami aktywnymi) po stronie rejestratora TRX.
Komunikacja pomiędzy rejestratorem i serwerem CAP (link sterujący) odbywa się poprzez infrastrukturę istniejącej sieci LAN/WAN, natomiast komunikacja z centralą
(link akustyczny) wymaga bezpośredniego połączenia obu systemów za pomocą interfejsów PCM32 (traktów 2Mbit/s).
Zastosowanie aktywnej integracji CTI umożliwia rejestrację rozmów z aparatów analogowych, systemowych lub stacji IP bez konieczności bezpośredniego podłączania się
do każdej nagrywanej linii abonenckiej. W przypadku konieczności zmiany listy nagrywanych numerów wystarczy jedynie zmiana konfiguracji rejestratora.
Główna różnica pomiędzy integracją aktywną IP i TDM polega na innym mechanizmie pobierania danych akustycznych. W rozwiązaniu aktywnym IP nie ma potrzeby stosowania
kart cyfrowego traktu PCM32 (DIUN2/DIUT2 po stronie PBX oraz PRI2 po stronie TRX). Zamiast tego rejestrator rejestruje wymaganą liczbę kont SIP w systemie OpenScape 4000,
a strumień audio przesyłany jest za pomocą sieci LAN/WAN oraz protokołu UDP (User Datagram Protocol).
Podobnie jak w rozwiazaniu TDM strumienie audio mikrofonu i słuchawki są rozdzielone, stąd wymagana jest alokacja dwóch dedykowanych końcówek SIP na centrali do
obsługi jednego kanału (obu kierunków transmisji).
Jednoczesne nagrywanie 30 rozmów na centrali OpenScape 4000 (HiPath 4000) wymaga zarejestrowania 60 kont SIP.
Rozwiązanie TRX umożliwia jednoczesne stosowanie obu rodzajów integracji (TDM oraz IP) w jednym rejestratorze. Przykładowo konfiguracja zawierająca 30 kanałów TDM może być rozszerzona o 4 kanały IP.
W integracji pasywnej każda nagrywana linia (analogowa, systemowa, ISDN BRA/PRA) jest podłączona dedykowanym okablowaniem do odpowiednich kart rejestratora TRX.
W odróżnieniu od tradycyjnego nagrywania, z linii podłączonych do rejestratora pobierany jest wyłącznie sygnał audio, informacje sygnalizacyjne (sterujące nagrywaniem)
odbierane są bezpośrednio z systemu OpenScape 4000 za pomocą sieci LAN/WAN i protokołu CSTA. W przypadku konieczności zmiany listy nagrywanych numerów konieczna jest modyfikacja
okablowania sieci telefonicznej.
Rejestrator w oparciu o informacje uzyskane z centrali załącza nagrywanie rozmów na poszczególnych stacjach na podstawie algorytmów określonych w jego własnej konfiguracji.
ZAUFALI NAM MIĘDZY INNYMI:
Copyright © 2012 - 2023 TRX